Często słyszymy o tym, że kwasy omega-3 są niezbędnym składnikiem zdrowej diety każdego człowieka. Jednak nie zawsze zdajemy sobie sprawę z tego, jakie produkty należy dodać do jadłospisu, aby zapewnić sobie odpowiednią porcję NNKT każdego dnia.

Źródła kwasów omega-3, o których warto wiedzieć

Wśród produktów spożywczych możemy znaleźć wiele takich, które są źródłem kwasów omega-3 w ogóle. Zaliczamy do nich:

  • oleje roślinne (np. lniany, konopny),
  • tłuste warzywa i owoce (np. awokado),
  • tłuste nasiona (np. siemię lniane, nasiona szałwii hiszpańskiej chia),
  • warzywa o ciemnozielonych liściach,
  • warzywa strączkowe (np. soja),
  • tłuste ryby morskie,
  • owoce morza.

Warto wiedzieć, że spośród nich, najbardziej efektywnym źródłem kwasów omega-3 są tłuste ryby. Jednak nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że nie wystarczy raz w tygodniu (a nawet częściej) kupować rybnego fileta w supermarkecie. Jeśli mamy taki zamiar – lepiej od razu z niego zrezygnujmy!

Ryby morskie jako źródło kwasów omega-3 – tak czy nie?

Ryby poławiane w morzu dostępne są w wielu sklepach spożywczych oraz rybnych, a nawet w supermarketach. Nie każdy jednak wie o tym, że najczęściej są to ryby niewiadomego pochodzenia. Jeśli nie masz możliwości zrobienia zakupów w miejscu, które oferuje swoim klientom wyłącznie ryby ze sprawdzonych, certyfikowanych hodowli – lepiej nie kupować ryb morskich.

Dlaczego to takie ważne? Ryby morskie z niesprawdzonego źródła wprawdzie nadal są świetnym źródłem kwasów omega-3, jednak równocześnie dostarczą nam substancji, których nasz organizm nie tylko nie potrzebuje, ale wręcz nie powinien przyjmować – m.in. metale ciężkie czy zanieczyszczenia środowiskowe.

No dobrze, skoro nie ryby – to co w takim razie powinniśmy jeść? Warto pamiętać, że istnieją również inne morskie organizmy, które stanowią jeszcze lepsze źródła kwasów omega-3. Takim żyjątkiem jest widłonóg arktyczny. To właśnie z nich wytwarzany jest wysokojakościowy olej morski, który możemy bezpiecznie suplementować.

You may also like

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close